Dizinleme için URL’leri gönderin
dizine gönder
Google’ı Getir’in bir başka kullanımı, Google’a bir URL’yi taramalarını ve arama motoru sonuç sayfalarına dahil edilmeye uygun URL’lerin dizinine eklemelerini istediğinizi söylemektir.
“Dizine Gönder” e bastığınızda, Google size yalnızca gönderilen sayfayı veya o sayfayı ve o sayfadaki tüm bağlantıları taramasını isteme seçeneği sunar.
Google olarak getir, tarama kolaylığı için en iyi uygulamaların yerini almaz (iyi robots.txt, en az yinelenen içerik, ping eklentileri, Site Haritaları ve iyi dahili bağlantı gibi).
Bununla birlikte, Fetch genellikle site yükseltmeleri, URL geçişleri, önemli haberleri kırmak ve yeni içerik gruplarını yayınlamak için kullanılmalıdır.
“Dizine Gönder” seçeneğine vurmanın bir URL'nin dizine ekleneceğini garanti etmediğini, ancak SERP’lerde içeriklerin daha hızlı elde edilmesine yardımcı olduğunu unutmayın.
Site Haritaları
site haritaları
Bunlar, incelediğiniz tür Site Haritası sayılarıdır.
Bir XML Site Haritası, Google’a ve diğer arama motorlarına sitenizdeki hangi sayfaların taranmasını ve dizine alınmasını istediğinizi söyleme fırsatıdır. Büyük site veya sık güncellenen içeriğe sahip siteler için bir Site Haritası oldukça önemlidir. Arama motorları, Site Haritasına uyacağını garanti etmiyor, ancak fıkralar, XML Site Haritalarının sayfalarınızın hızlı bir şekilde bulunup bulunma ihtimalini artırmaya yardımcı olduğunu kanıtladı (özellikle Site Haritası güncel ve “ temiz").
Site Haritaları, özellikle büyük bir siteniz olduğunda veya resimler, video, haberler, mobil cihazlar veya kaynak kod için özel Site Haritaları kullandığınızda zorlaşabilir. Site Haritalarınızı doğru yaptığınızdan ve en iyi şekilde yararlanabildiğinizden emin olmak için, her zaman GWT’nin Site Haritası özelliğini gönderin.
Yayına girmeden önce Site Haritalarınızı her zaman doğrulamanız önerilir. Ve doğrulamak için Google’ın gözünden daha iyi bir yol var mı? Basitçe büyük kırmızı “Add / Test” düğmesine tıklayın ve test edin.
Google’a geçerli bir site haritası gönderdikten sonra, bunu dikkate almamalısınız.
Herhangi bir hata veya uyarı olup olmadığını görmek için düzenli olarak kontrol edin. Genellikle, bir site haritası hatası sitenizde daha büyük bir sorun ortaya çıkarır. Olası Site Haritası hatalarının listesi.
Ayrıca, gönderilen URL’lerin veya öğelerin sayısına göre dizine eklenmiş URL’lerin (veya resimlerin, videoların vb.) Sayısına dikkat edin. Burada bir tutarsızlık olması nadir değildir, ancak SEO hedeflerinizden biri, arama motorlarının dizine eklemek istediğiniz her şeyi dizine eklemesini sağlamaktır.
İşin zor yanı, hangi sayfaların dizine alınmadığını görmektir (aslında bu konu kendi makalesini garanti edebilir), ancak bu, Google site araması ve Analytics açılış sayfası raporlarıyla mümkün olabilir. Manuel olarak çok zaman alıcı, ancak teknik kesmeler ile otomatikleştirilebilir.
Dizine eklenmemiş sayfalar sizin için önemliyse, dizini geliştirmek için yapabileceğiniz birkaç şey vardır. Örneğin, Site Haritasına etiketler ekleyebilir veya düzenleyebilirsiniz: <priority> etiketi, arama motoruna bir URL’nin ne kadar önemli olduğunu ve <changefreq> etiketi sayfanın ne sıklıkta güncellendiğini gösterir (örneğin, yeni sayfalara bağlantılar). Ayrıca, eklemlenmemiş sayfalar, bu sayfaların gelen bağlantılardan yoksun olduğu veya motorlar tarafından benzersiz olduğu algılanan içeriğin bulunmadığı bir kırmızı bayrak olabilir.
İlgili bir notta, buraya Site Haritaları oluşturma hakkında yazdım.
Yorumlar
Yorum Gönder